Media: BT Special News Subject: Bussines inteligence tools interview with Tolga Secilmis




Yeni müşteri kazanmanın her geçen gün zorlaştığı rekabet ortamında kurumlar varolan müşterileri memnun edebilmenin, onları tanıyabilmenin ve ileriye dönük ihtiyaçlarını fırsata dönüştürmenin yollarını arıyorlar. Detaysoft İş Zekası Birim Yöneticisi Ergin Öztürk, bu konuda "Yöneticilerin şirket performansını değerlendirebilmesi için hedefler geliştirmesi, bu hedeflerin sonuçlarını sayısal olarak değerlendirmesi gerekmektedir. Bu aşamada bütünleşik kurumsal performans yönetim sistemleri, bütçeleme, konsolidasyon, veriambarı, veri madenciliği, raporlama ve bilgi yönetimi çözümleri iş zekâsı sistemleri ile gerçekleştirilmektedir" dedi.
Ancak odak noktasının doğru belirlenmesiyle farkındalık yaratmanın mümkün olduğunun altını çizen Bircom Yazılım Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Seçilmiş, "Süreç ve projelerde veriler tek boyutlu oluşmamaktadır. Dolayısıyla bunları hangi açıdan bakarak yorumlayacağınız sizin farkındalık yaratmak istediğiniz odak noktanızı doğru tanımlamanızla doğrudan alakalıdır. İş zekâsı uygulamanızı müşteri odağı, kalite veya maliyete göre yapılandırdığınız durumda mevcut üretim veya hizmet yapınız farklılaşacaktır. Bu durumda önce farkındalık yaratmak istediğiniz alanı belirleyip sonra iş zekâsı uygulamanızı buna göre düzenlemek farkındalık yaratmak için atılacak ilk adımdır" dedi.




Yorumlar